Logga inAnvändarnamn
Logga in mig automatiskt    
Bli medlem
Bli medlem
Logga in för att läsa dina meddelanden
Logga in för att läsa dina meddelanden
Forumindex » Skvaller

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Vem är singel? Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
oh.eddi
Kvorunge

Registreringsdatum: 09 maj 2006

InläggPostat: fre mar 23, 2007 5:02 pm    Rubrik: Svara med citat

Tanne skrev:

Hur menar du? Sjunde Himlen har ju gått ganska länge nu, det är inget nytt.

Nä, men jag menade på vad som är "hippt och hett", liksom. Och då har de nya serierna (Weeds, Desperate Housewives, Big Love, What about Brian eller vad den nu heter) varit mer familjeorienterade. Men det kanske bara är jag som upplever det så. Sjunde Himlen kanske är het?

Men jo, Seinfeld var ju definitivt en singelserie, som Vänner var i början. Men är det så nytt? Är det representativt för vår generation?

Entourage är ju också en singelserie, men man kan knappast relatera till ett liv med powerluncher, fester på the playboy mansion och agenter.
Eller asså, det beror väl på hur livlig fantasi man har.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Shirrow
Tycker inte om Kejsaren av Kina

Registreringsdatum: 08 maj 2006

InläggPostat: fre apr 06, 2007 9:19 pm    Rubrik: Svara med citat

En fråga till allmänheten: Vad tycker folk om dejtingsajterna som växer upp som svampar i jorden? Jag har aldrig provat dem. Funkar de egentligen? Eller är de bara en överskattad metod? Question
Tanne
Superlingon!

InläggPostat: lör apr 07, 2007 1:57 pm    Rubrik: Svara med citat

Shirrow skrev:
En fråga till allmänheten: Vad tycker folk om dejtingsajterna som växer upp som svampar i jorden? Jag har aldrig provat dem. Funkar de egentligen? Eller är de bara en överskattad metod? Question

Jag tror att de kan vara bra för sin målgrupp (som jag tror är 30+), men för folk i min egen ålder tror jag inte att det funkar så bra. I så fall är ju communities bättre. Fast de är ju inte till för dejter, utan man kan vara på ett community och inte behöva vara singel. Svårt att veta om nån är singel på ett community.

Annars tror jag mer på att träffa folk i verkligheten, kanske fråga en vän om de har någon kompis man kan blind-dejta (oj, vad det ordet inte funkar på svenska) med, eller kanske försöka träffa folk när man är ute? Typ på Gula Villan? Studenter tror jag är lite lättare att prata med (i alla fall för mig), för då har man ju alltid öppningsfrasen "Vad pluggar du för något då?".
olpe
Yngling

InläggPostat: sön nov 18, 2007 1:12 pm    Rubrik: Svara med citat

Mansür skrev:
Shirrow skrev:

Jag tror att de kan vara bra för sin målgrupp (som jag tror är 30+), men för folk i min egen ålder tror jag inte att det funkar så bra. I så fall är ju communities bättre. Fast de är ju inte till för dejter, utan man kan vara på ett community och inte behöva vara singel. Svårt att veta om nån är singel på ett community.

På Facebook (som ju dock inte primärt är en dejtingsajt utan bara ett "socialt nätverk") kan man ju ange om man är singel, t.ex., även om man varken behöver vara det eller uppge det för att vara med.

Vad gäller dejtingsajter har jag i stunder av uttråkning eller nyfikenhet provat några och rätt snabbt gett upp, alltifrån redan under registreringen (med en massa utförliga personliga detaljer att fylla i eller "personlighetstest" med konstiga svarsalternativ, som sen används för att "matcha" en mot andra) eller efter att konstaterat att samma personer i rätt stor utsträckning finns på flera sajter och dyker upp i sökresultaten. På många sajter är det gratis att registrera sig och söka, men ska man kontakta någon måste man köpa ett abonnemang, och det som man skriver i sin presentation granskas eller filtreras ofta "av säkerhetsskäl" (läs: så att man inte uppger några externa kontaktvägar och kringgår betaltvånget).

Vad gäller Tannes teorier om ålder, så tycker jag att det verkar finnas gott om 20-30-åringar (de flesta har väl 18 som lägsta åldersgräns för registrering, och personligen har jag nog sökt mest efter 25-30-åringar, men vilka intervall man kan välja varierar) men konkurrensen kanske inte är lika hård om trettioplussare som unga snygga tjejer som tragiskt nog ofta verkar tvungna att skriva typ "Jag är inte intresserad av äckliga gubbar som är gamla nog att vara min pappa! Fetglöm!" i sina presentationer.

Men några funkar det uppenbarligen för, eftersom det finns en så stor marknad för dejtingsajter, och folk som är villiga att betala för medlemskap. Personligen tror jag nog också mer på communityer. Även om rara personer man lär känna där (och kanske så småningom även i verkligheten) till ens besvikelse visar sig inte vara singlar, kanske de har kompisar som är det. Nätverk är allt...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Tanne
Superlingon!

InläggPostat: sön nov 18, 2007 1:54 pm    Rubrik: Svara med citat

olpe skrev:
Vad gäller Tannes teorier om ålder, så tycker jag att det verkar finnas gott om 20-30-åringar (de flesta har väl 18 som lägsta åldersgräns för registrering, och personligen har jag nog sökt mest efter 25-30-åringar, men vilka intervall man kan välja varierar) men konkurrensen kanske inte är lika hård om trettioplussare som unga snygga tjejer som tragiskt nog ofta verkar tvungna att skriva typ "Jag är inte intresserad av äckliga gubbar som är gamla nog att vara min pappa! Fetglöm!" i sina presentationer.

Jag var i och för sig fortfarande tonåring när jag skrev mitt förra inlägg här, så liten var jag då.
Hela det där stycket som du skrev är förresten bara en mening med många bisatser, det är coolt.

Jag antar att dejtingsajter funkar för de som faktiskt använder dem på riktigt och är seriösa i sitt användande.
Men jag tror nog mer på hederliga IRL-möten. Jag skulle inte använda Facebook som en dejtingsajt (även om det kanske kändes så i början), men jag använder det som ett komplement till möten med andra människor (oavsett om de är singlar eller inte). Man kan träffa någon och sedan lägga till dem på Facebook för att fortsätta umgås senare, och man slipper oroa sig över om man ska fråga efter telefonnumret och sen behöva prata i telefon (jag är ganska dålig att prata i telefon).

Däremot har jag insett att det är svårt det här med singelliv. Singelliv och dejtande. Vad är en dejt egentligen? Räknas fika som dejt? Hur vet man att det är en dejt, måste båda parter vara överens om det, eller räcker det om en person tycker det? Ena personen kanske tycker att man bara tar en fika med en vän, medan den andra tycker att det är en dejt.
Måste mannen betala för att det ska räknas som en dejt?
Calle2
Lingonmästare

Registreringsdatum: 08 september 2006

InläggPostat: sön nov 18, 2007 3:00 pm    Rubrik: Svara med citat

Dejting suger...
olpe
Yngling

InläggPostat: sön nov 18, 2007 3:34 pm    Rubrik: Svara med citat

Mansür skrev:
Vad är en dejt egentligen? Räknas fika som dejt? Hur vet man att det är en dejt, måste båda parter vara överens om det, eller räcker det om en person tycker det? Ena personen kanske tycker att man bara tar en fika med en vän, medan den andra tycker att det är en dejt.
Måste mannen betala för att det ska räknas som en dejt?

Jag vet inte... men om bägge parter är införstådda med att det är en dejt, så är det väl en dejt, oavsett vem som eventuellt bjuder den andra, tycker jag iallafall. Om den ena tycker att det är en dejt, och den andra att det är en fika med en vän, så handlar det väl mer om ett kommunikationsproblem
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex » Skvaller Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Sida 6 av 6

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet